Zdrowa kuchnia i jej zasady

Czy zastanawialiście się kiedyś, co zrobić, by Wasza kuchnia była zdrowsza, bardziej wartościowa dla Waszego organizmu? Okazuje się, że nie jest to wcale takie trudne, jakby się mogło wydawać. Wystarczy przestrzegać kilku złotych zasad.

Od kiedy pojawiła się moda na tak zwany „fit tryb życia”, zdrowa kuchnia to już niemalże społeczny wymóg. Wszyscy, którzy się do niej nie stosują, mogą być w pewnym momencie skazani na delikatny ostracyzm społeczny. Dlaczego? Bo mogą coś zmienić, a tego nie robią.

Artykuł ten jednak nie jest polemiką ze słusznością życia w zgodzie z filozofią fit. Artykuł ten to zbiór rad dla tych, którzy chcieliby odmienić swoją kuchnię, a wraz z nią – siebie samych. Jak zdrowo jeść i gotować? Czego unikać, a z czym się zaprzyjaźnić?

Oto nasz przepis na zdrowie:

szaszłyki wegetariańskie z warzyw

Nie jedz gotowych dań z supermarketów!

Pakowane pierogi, hamburgery, udka od kurczaka w panierce – to plaga naszych czasów. Wydające się być pysznymi alternatywami dla spędzania kilku godzin przy kuchni dania z supermarketów to w gruncie rzeczy przeładowane cukrem, tłuszczami oraz konserwantami i dodatkami smakowymi sztuczne wyroby. Jeśli chcemy zachować dobre zdrowie – unikajmy takich rozwiązań.

Nie używaj oleju!

Olej na patelni, w piekarniku, we frytownicy – kolejna zmora, która sprawi, ze staniemy się więksi, szersi i zatkamy własne żyły złym cholesterolem. Aby oszczędzić sobie takich cierpień, zastąpmy olej bulionem, albo po prostu – zdrowym olejem kokosowym, który należy do grupy tzw. dobrych tłuszczów i dodatkowo pomaga nam spalać kalorie.

warzywa ogórki pomidory brokuły zdrowa żywność owoce i warzywaOprzyj swoją dietę o warzywa!

Świeże, chrupiące warzywa to najlepsze, co możesz zaserwować na talerzu swojemu organizmowi. Bogate w witaminy i minerały wytwory Matki Natury stanowią dar, z którego grzech jest nie skorzystać. Spróbuj do każdego posiłku włączyć warzywo albo owoc – niedługo zobaczysz różnicę!

Nie przejadaj się!

Zapamiętaj, że sygnał o byciu najedzonym dociera do Twojego mózgu w około 20-30 minut. W tym czasie można naprawdę sporo zjeść, nie wiedząc, że jest się najedzonym. Chcąc unikną wzdęć, przejedzenia i przez to problemów ze zdrowiem i samopoczuciem – naucz się jeść powoli, dokładnie przeżuwając każdy kęs.